Jak odblokować swoją zaporę marketingową i mieć wodospad klientów?
- Jakub Tomczyk
- Jul 8, 2024
- 2 min read

Gdy spoglądam na większość reklam lokalnych firm, łapię się za głowę. Czytam te reklamy i... są bezsensowne.
Na przykład widziałem ostatnio reklamę jednej z restauracji, oto jej treść: "Emotka pizzy, burgera i talerza" i zdjęcie tych posiłków pod spodem albo firma meblowa “Oto nasza najnowsza kolekcja[...]”
W tych reklamach nie wiadomo, o co chodzi.
A jak klient nie wie, o co chodzi, to robi najgorszą możliwą rzecz w marketingu.
Czyli nic.
On nie będzie wiedział, co ma zrobić. Zjeść tą pizze? Kupić ten mebel? On się nie domyśli.
Musisz mu to powiedzieć.
Jak w takim razie napisać reklamę dobrze?
Przedsiębiorcy, pisząc/tworząc reklamy, nie do końca sami wiedzą, jaki ta reklama ma cel.
"No przecież promować markę, nie?"
No, nie.
Te reklamy stają się zagmatwane i nic nie wnoszą do firmy.
Nie możemy zmierzyć ich efektów i rezultatów w jakikolwiek sposób.
A to jest kluczowe w marketingu.
Jak niby zmierzymy efekt "promowania marki"? Ktoś mi powie pewnie, że po lajkach. No dobra, ale co one niby dają?
Jeśli stworzysz taką reklamę, w której klient po przeczytaniu jej będzie wiedział, o co w niej chodzi i będzie miał konkretne wezwanie do działania, to przyniesie ci to o wiele lepsze rezultaty, niż jak napiszesz ścianę zagmatwanego tekstu, w której nie wiadomo, o co ci w ogóle chodzi.
Wyobrażasz sobie, jakie to musi być piękne i bezstresowe, gdy w końcu twoje reklamy nie przepalają twojego czasu i ciężko zarobionych pieniędzy na marne i zaczynają w końcu sprawiać, że klienci walą do ciebie drzwiami i oknami? (czyli w sumie zaczną robić to, co powinny od początku - przyciągać klientów).
Pod spodem proste kroki, by twoja wyobraźnia stała się rzeczywistością:
Po pierwsze - Jasne cele reklamy.
Reklama musi mieć jeden cel, a nie milion różnych. Ma zbierać dane, takie jak mail czy numer telefonu lub przyciągać klientów i wzywać ich do działania, np. dzwonienia czy napisania na Facebooku.
Po drugie - Proste instrukcje w reklamie.
Jeśli zatrudniałeś kiedyś pracowników lub zatrudniasz, na pewno wiesz, jak ciężko inni ludzie wykonują proste instrukcje. Według ciebie jasno przekazałeś, co masz na myśli, jednakże nie zawsze druga strona widzi to tak samo. Napisz jasno i klarownie w swojej reklamie, co klient ma zrobić: "Napisz do nas" lub "Zadzwoń po darmową konsultację".
Po trzecie i ostatnie - Mierz to, co ważne.
Nie patrz na to, ile ktoś napisał ci komentarzy lub ile masz lajków pod postem. Mierz sprzedaż lub konwersje, a nie zaangażowanie ludzi.
Lajkami, niestety, nie opłacisz ZUS-u...
P.S. Napisz do nas na maila, jeśli twoje reklamy nie przynoszą rezultatów, a sprawdzimy je za darmo: profitadsmarketing.pl
Comments